דיקור

דיקור יפני​

חשוב שתדעו: ההבדלים העיקריים בין דיקור סיני לדיקור יפני
מהו דיקור?
בשנים האחרונות, הרפואה האלטרנטיבית הפכה לפופולרית, ואף מקבלת עידוד מצד הרפואה המערבית - רופאים ומוסדות רפואיים רבים. הדיקור והרפואה הסינית - שיטות ריפוי בנות אלפי שנים מקבלים מקום נכבד.

השיטה מבוססת על זרימה של אנרגית צ׳י, אשר חיונית לבריאות התקינה שלנו. כאשר קיים שיבוש בזרימה מתעוררות מחלות שונות. הדיקור למעשה מבקש לטפל בחוסר האיזון ולעזור לזרימת הצ'י.

הדיקור הוא החדרה של מחטים זעירות, סטריליות לחלוטין וחד פעמיות, אל תוך נקודות בגוף האדם. הרפואה הסינית מסבירה כי קיימות מאות נקודות מסוג זה בגופנו, ולכל אחת השפעה שונה לחלוטין מהשנייה. בנוסף, כל נקודה מטפלת בגורמים שונים. במהלך הטיפול המטפל יוצר איזון ושילוב נכון בין נקודה אחת לשנייה, זאת בשביל להעניק למטופל את התוצאות הטובות והאפקטיביות ביותר.

טיב הטיפול תלוי במגוון רחב של גורמים. ראשית, היחס בין המטפל למטופל, התאמה נכונה של הרקע הרפואי של המטופל, הערכת מצבו, והכרה של מערכת האמונות שלו. בנוסף, לאמון של המטופל חשיבות רבה. בדרך כלל, תוכנית טיפולים מורכבת מ-12 מפגשים. כאשר מטופלים מסוימים מגיעים לטיפול שבועי, וחלק לטיפול דו שבועי. משך הטיפול נע בין חצי לשעה לשעה.

ההבדלים בין השיטה הסינית ליפנית
לאורך הזמן, נוצרו הבדלים בגישה של אמנות הדיקור, בין השיטה הסינית, לשיטה היפנית. הבדלים אלו מהותיים, וחשוב להכיר בהם.
ראשית, גודל המחטים שונה. בדיקור היפני המחטים קטנות יותר, ומעט חדות יותר. בדרך כלל מטופלים מעידים כי בעקבות כך הטיפול מרגיש עדין יותר ונטול כאבים.

שנית, ההחדרה של המחטים היפניות שטחית ועדינה יותר.
בנוסף, בניגוד לדיקור סיני, בתהליך הדיקור היפני משתמשים בצינור הנחיה סטרילי, כך שהמטפל לא נוגע בידיו במחט בזמן ההחדרה.
השינויים לא בהכרח מעידים כי דבר אחד טוב מהשני, אך חשוב להכיר את ההבדלים, ובהתאם לכך לזהות את השיטה המתאימה יותר.

בנוסף, דיקור יפני משלב לעיתים טכניקה הנקראת ״מוקסה״. מדובר בעיבוד עדין של סיבי צמח הלענה. המוקסה מגולגלת לתוך קונוס, בגודל של חצי גרגר אורז, כאשר המטפל מניח אותה על הנקודות הדיקור, על גבי קרם מיוחד. המוקסה נשרפת בעדינות ומייצרת תחושת חום נעימה. תהליך זה מעניק אפקטיביות רבה לטיפול, ותורם להרגשה נעימה ומרגיעה.

בדיקור היפני משתמשים לעיתים גם במגנטים אשר מונחים על נקודות הדיקור. המגנטים עוזרים בעיקר למטופלים רגישים לכאב. בנוסף: במקרים מסוימים המטפל יכול לשלוח את המטופל או המטופלת הביתה עם מדבקה קטנה המכילה מגנט אשר מודבק על נקודות הדיקור, זאת על מנת לעורר גירוי רצוף ועדין בין טיפול לטיפול וכאמצעי להמשך התהליך בין הטיפולים.

דיקור יפני יכול להתאים ולסייע לבעיות רבות, החל מטיפולי פוריות, חוסר איזון הורמונלי, כאבים, בעיות עיכול, מיגרנות, איזון בלוטת התריס, ועוד.

הדיקור כאמור משיב לגוף את האיזון הטבעי שלו. בנוסף, דיקור יפני מתאים במיוחד לילדים בעקבות השימוש במחטים דקות ועדינות יותר.

שיטת טיפול זו מעניקה תוצאות מיידיות ויעילות במיוחד, ולכן מתאימה לכל מי שמחפש תוצאות מהירות.

דיקור בלייזר

מהו טיפול בלייזר רך (LLLT)?

האפקט של לייזר רך על הפיסיולגיה של גוף האדם.

תאים פגומים אינם יכולים להפיק די אנרגיה (ATP) לפעילות תקינה. לייזרים רכים מעבירים אנרגיית אור באופן בטוח וללא כאבים או נזק לרקמות ולתאים. האור הנספג מעורר את התאים לייצר אנרגיית ATP לתיקון ושמירה על הפעילות הטבעית שלהם. אנרגיה זו משמשת בתהליכים ביולוגיים רבים כגון, בין השאר, יצירת אנדורפינים (הפגת כאב), מוליכים עצביים והורמונים (מערכת חיסונית, תפקודי מוח, חילוף חומרים וכולי) וקולגן (שלמות רקמות ואיברים). שימוש נפוץ נוסף של מכשיר הלייזר (LLLT) , הינו בגירויי של נקודות דיקור למטופלים שרגישים למחטים.

דיקור באוזן

מה זה דיקור באוזן ?

מטפל במערכת העצבים המרכזית, ולא במרידיאניים כפי שנעשה בדיקור גוף. דרך האוזן ניתן לאבחן ולטפל בכל מערכות הגוף. האוזן משמשת כמיקרו-קוסמוס של הגוף , בדומה לרפלקסולוגיה
מטפל בזיהומים ברורים או "נסתרים" וצלקות פיזיות או רגשיות, העשויות להוות מקור התעסקות לא רצוי. גופנו מנסה כל הזמן לרפא, או להחזיר את האיזון, כך שכל בעיה/גרוי/תקיעות בלתי פתור במערכת יהפוך לניקוז אנרגיה בסיסי מה שהופך את הגוף לפגיע יותר לפגיעות ומחלות.

הטיפול יכול "לאפס/לאתחל" את אזור המוח הקשור והספציפי ולנקות/למחוק התניות ישנות ולייצר חיבור מחדש ושליחת הודעה חדשה לפתולוגיה בגוף או בנפש. הדיקור באוזן בטוח ולכן אנו יכולים לשנות את חייהם של אנשים בצורה אפקטיבית, לבריאות טובה יותר ללא סיכון מיותר.

האוזן מציעה לנו את השער הישיר והיעיל ביותר לטיפול במוח, מלבד שיטות פולשניות כמו שתלים או ניתוחים. יותר ויותר מנסים לעבור ניתוחי עמוד שדרה או מוח במצבים כרוניים כמו מיגרנות, אלצהיימר, אנורקסיה ואפילפסיה. דיקור באוזן יכול לעזור לנו להימנע מצעדים כה דרסטיים.

סוגי נקודות באוזן -

ישנם שלושה סוגים של נקודות שאנו מחפשים ומשתמשים בהן באוזן:

• נקודות רפלקס, הידועות גם כנקודות אנטומיות, הן הבסיסיות ביותר. לכל חלק בגוף (כול מפרק, כול איבר, כבד, עין וכו ') יש נקודה מקבילה באוזן. לדוגמה, אם תכניס מחט לנקודת הכבד, יש לך השפעה ישירה על הכבד.
  • נקודות תפקודיות. נקודות אלו מרגיעות את מערכת העצבים, מפחיתות כאבים ודלקת, מקלות על כאבים, מווסתות את רמות ההורמונים וכו '.
  • נקודות מיקוד הן נקודות רפלקס או פונקציונאליות המאחסנות זיכרון גוף / מוח של לחץ או טראומה מסוימים. פציעות, מחלות, ניתוחים וטראומה רגשית יכולים להיות כל עומס פוטנציאלי שמנקז את אנרגיית הנפש / הגוף.
  • מה היתרון של השילוב בין רפואת דיקור סינית וגרמנית ייחודית לאוזניים?

ההכרה והטיפול בנקודות המיקוד (מס '3 לעיל) הוא זה שמייחד את הרפואה האוראיקולרית הגרמנית. זה חשוב מאוד, מכיוון שאי ריפוי יכול לנבוע מפעילות מיקוד שעדיין מציקות לגוף. ברגע שפעילות המיקוד מנותקת, הגוף יכול להתרפא. במילים אחרות, אנשים הסובלים מנגעים ארוכי שנים שאינם נראים כאילו מגיבים לטיפולים אחרים עשויים לקבל את ההזדמנות להחלים אם תימחק פעילות מיקוד ישנה.

תיאוריית חבית הגשם

הגוף אוסף את ההשפעה של לחץ, פציעות וטראומה כאילו מדובר בחבית גשם. כשמפלס מי הגשם מגיע לפסגה, יש סכנה שהוא יתגלגל. לפעמים לוקח רק טיפה אחת או שתיים רבות מדי בכדי לגרום לחבית לעלות על גדותיה. לכל אחד מהאנשים יש יכולת להתמודד רק עם כמות מוגבלת של גורמי לחץ לפני שחבית הגשם שלהם עולה על גדותיהם ונראה מפל של תסמינים.

על מנת להתאושש ביעילות מתרחישים מסוג זה, עליך להגדיל את חבית הגשם שלך או לנקז אותה. אפשר להגדיל את חבית הגשם שלך על ידי הפחתת מתח, שיפור הדיאטה, שיפור שינה, פעילות גופנית, מדיטציה וביצוע חופשות נוספות. לניקוז חבית הגשם שלך, רפואה אוריקולרית גרמנית היא בחירה טובה מכיוון שהיא מציעה שיטות לזיהוי וניקיון של פעילות מיקוד כאחד.

כמה מלאה חבית הגשם שלך?

שאלות נפוצות:
    האם זה כואב? ניתן להשתמש במחטים לטיפול, אך למי שאינו מסוגל להתמודד עם אי נוחות כלשהי, או לילדים, ניתן להשתמש בלייזר קר בתדר נמוך (שאינו מחמם או פוגע ברקמות) בנקודות הדיקור שהוא ללא כאבים לחלוטין.
    מה עלי להרגיש לאחר הטיפול? בדרך כלל תרגיש ירידה קלה או לפעמים דרמטית בסימפטום המציג. שיפור זה במהלך הטיפולים הראשונים עשוי להיות קצר מועד, אך אמור להימשך זמן רב יותר וארוך ככל שהטיפולים נמשכים.
    כמה זמן לפני שאני צריך להבחין בשיפור? בדרך כלל, לאחר 6 טיפולים, תדע אם אתה מגיב לחיוב לטיפול. רזולוציה מלאה תלויה במצב הכללי שלך, כמה זמן מצבך קיים ובגורמים התורמים הבסיסיים.
    האם יש תופעות לוואי? בשונה מתרופות או ניתוחים, אין תופעות לוואי ידועות עם דיקור אוריאלי.