שאלות נפוצות

דיקור/אקופנטורה ושאלות נפוצות

מהי אקופונקטורה?

תוך יישום טכניקות מגוונות, האקופונקטורה מייצרת גירוי לנקודות בגוף הקרויות נקודות דיקור. נקודות אלה מאפשרות גירויי ישיר של ערוצי אנרגיה ( ( Qi הקרויים "מרידיאניים" ומייצגים את סך כול המערכות הביולוגיות בגופנו. כאשר האנרגיה במרידיאניים זורמת בחופשיות, הגוף יכול לשמור על איזון ובריאות. במילים אחרות, בערוצי המרדיאנים זורמת "אנרגיית חיים" Qi שמאפשרת לכול המערכות לקיים את הפעילות שלהם בצורה אופטמלית והרמונית. כאשר ישנה חסימה בערוצים אלו או זרימה לא הרמונית (ערוץ אחד מקבל אנרגיה עודפת או לא מספקת ) או בלתי רצויה ולא הולמת, נגרם חוסר איזון או חסימה במרידיאנים וכך נגרמים סימפטומים ובטווח הארוך מחלות. דמו את המרידיאן לערוץ נחל, אם המים זורמים בחופשיות, הכול תקין. אולם עם מצטברים בנחל פסולת, עלים, ענפים וכולי, הזרימה תיפגע ואם הדבר יהיה חמור, המים יפסיקו לזרום. כל חסימה גורמת למחסור במים במורד הזרימה ולעודף או הצפה של האזור שלפני החסימה, שאים לא יפתח, ישפיע על האזור ולאורך זמן על כול המערכת האקו-סביבתית. בשימוש באקופונקטורה, אנו פותחים את החסימות במרידיאנים תוך גישה לנקודות הדיקור שלאורכם.

האם זה כואב?

בשיטת הדיקור היפנית, אנו משתמשים במחטים דקות (בעובי שערה) וסטריליות החודרות לגוף ללא כאב. אין צורך בדיקור עמוק. בטיפול בילדים או אנשים בעלי רגישות גבוהה, אנו משתמשים בעט לייזר רפואי קר (ללא כאב) או במחטים שאינם חודרות את העור.

בדיקור באוזניים, על מנת שהטיפול יהיה יעיל, נרגיש תגובה מקומית בנקודה. בטיפול בילדים או אנשים בעלי רגישות גבוהה, אנו משתמשים בעט לייזר רפואי קר שאינו מלווה בכאב כלל.

מהו משבר החלמה או תגובת ניקוי רעלים?

במקרים קיצוניים ונדירים ישנה אופציה שבמהלך 24-48 שעות לאחר הטיפול, תיתכן תגובת ניקוי רעלים בה התסמינים חזקים יותר או שתחוו תסמינים בלתי קשורים כגון סחרחורת, כאב ראש, עייפות כללי וכולי למשך זמן קצר. התגובה מצביעה על כך שהטיפול פועל וכי הרעלנים משתחררים תוך זמן קצר יחסית. ניקוי רעלים יכול להיות פיזי ו/או רגשי. לאחר סיום תגובת ניקוי הרעלים, בדרך כלל חל שיפור משמעותי בתסמינים. בזמן שכזה חשוב מאוד לנוח ולשתות הרבה מים מינרלים.
בדרך כלל, ניקוי הרעלים תלוי במידת הרעלנים שבמערכת.

האם ניתן להשתמש בתרופות או תוספים טבעיים בזמן הטיפול בדיקור?

תרופות טבעיות ועשבי מרפא או תוספים תורמות לתהליך ההחלמה אם ניתנות על ידי איש מקצוע.

כיצד להתכונן לטיפול בדיקור?

הקפידו לאכול משהו קל כשעה לפני הטיפול. אם יש לכם נטייה לתנודות ברמות הסוכר בדם, סחרחורת, בחילה או תחושת עילפון, הביאו אתכם חטיפים ועדכנו אותנו לפני תחילת הטיפול. בנוסף, שתו לפחות כוס אחת של מים לפני הטיפול. השתייה מאוד חשובה כדי לאפשר לגוף לקבל את הטיפול ולאנרגיית הגוף לזרום בחופשיות. באופן כללי, לבשו בגדים נוחים ורופפים, אך בזמן הטיפול הכי מומלץ ללבוש מכנסי ספורט קצרים וגופיה.

האם מותר להתאמן או להתקלח לאחר טיפול בדיקור?

למים ולפעילות גופנית מאומצת יש אנרגיה חזקה שעלולה להשפיע על התגובה המידית לאחר הדיקור ולכן אנו ממליצים להימנע מהתעמלות, מקלחת, אמבטיה או שחייה במשך לפחות שעתיים לאחר הטיפול.

אחרי כמה טיפולים אתחיל לראות תוצאות?

ניתן להבחין בתוצאות חיוביות או אפילו פתרון מלא אחרי טיפול אחד בלבד, אולם הדבר נדיר. בדרך כלל, צפוי שיפור בתסמינים לאחר הטיפול הראשון. כל כך הרבה תלוי במצבכם האישי, גילכם, מצב בריאותכם, אורח החיים שלכם ומשך הזמן בו התסמינים היו קיימים. באופן כללי, לאחר כ 10 טיפולים, אנו מקווים תרגישו שיפור ניכר ותדעו אם זו השיטה המתאימה לכם.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) והמכון הלאומי לבריאות (NIH) מכירים ביעילות הטיפול בדיקור בלמעלה מ -100 מחלות רפואיות, כולל:

כאב גב, צוואר, סיאטיקה, כאבי ראש, אלרגיות, נדודי שינה, דיכאון, דלקת פרקים, קטרקט, יובש בעיניים ועוד.

כמה זמן נמשכת השפעת הדיקור?

בתחילה, השיפור בתסמינים נמשך מספר ימים. לאחר טיפולים חוזרים, השיפורים נמשכים לפרקי זמן ארוכים יותר ולעיתים קרובות בשילוב של שינוי אורך חיים שגרם לסימפטומים, נחווה שינוי ארוך טווח ואף העלמות מוחלטת של הסימפטומים. יש לבצע טיפולי מעקב כל 6-8 חודשים.

כמה זמן אורך טיפול?

לאחר ייעוץ ראשוני, זמן הטיפול בפועל נמשך 60 דקות.

יתרונות על פני טיפולים תרופתיים?

בנוסף להקלה על בעיות בריאות וכאבים שונים, לדיקור יש גם מגוון רחב של יתרונות, כולל:

• ירידה בכאב ודלקות
  • פונקציית עיכול משופרת
  • מצב רוח משופר וירידה במתחים נפשיים.
  • הגדלת זרימת הדם
  • חיזוק מערכת החיסון ואיזון הורמונלי
  • לדיקור וטיפול בלייזר רך (LLLT) היתרון של היעדר תופעות לוואי ,אין רעלים וזאת בשונה מטיפולים תרופתיים רבים שלרובים יש תופעות לוואי באחוזים גדולים.